Školní vzdělávací program
„Červené léto“
Integrovaný blok, v kterém si společně užijeme všech možností a nabídek tohoto teplého ročního období. Společně tedy oslavíme „Den dětí“ v radostné atmosféře her, soutěží, kreslení, zpěvu a tance.
Nadále budeme prohlubovat a rozšiřovat již získané vědomosti a poznatky dětí
ze všech oblastí. Budeme se seznamovat s dlouhými horkými dny, učit se znát
a chránit faunu a flóru a v neposlední řade si užívat prázdninových dní a radovánek.
Své poznatky si upevníme vlastním prožitkem na výletech: pěšky, autobusem, vlakem a také vyzkoušíme odvahu nejstarších při nocování v MŠ. Nezapomene se slavnostně rozloučit s našimi nejstaršími „Šerpování školáčků“.
Chceme:
- podporovat a rozvíjet zájem dětí o učení
- komunikovat a obohacovat vzájemnou komunikaci
- podporovat rozvoj pohybových a manipulačních dovedností
- posilovat citové vztahy mezi dětmi
- umožnit dětem prožívat radost při společné zábavě
- posilovat trpělivost, odvahu a schopnost soutěžit mezi sebou
- vést děti k dodržování smluvených pravidel
- umožnit dětem poznávat rozmanitost světa kolem nás
- seznámit děti s různými nástrahami, nebezpečím, které na ně mohou číhat o prázdninách (cizí lidé, neznámé prostředí, zvířata, …)
Očekáváme:
- schopnost vzájemné komunikace /JG, SG/
- zvládnout převyprávět jednoduchý příběh /ČG, JG, MG/
- naučit se nazpaměť krátké literární a hudební texty /JG, Est. G, ČG, MP/
- vědomě napodobit jednoduchý pohyb, sladit pohyb s rytmem hudby /Poh.G, Est.G, MG/
- děti umí zacházet s běžnými pomůckami, hračkami, jednoduchými hudebními nástroji, pracovním a výtvarným nářadím /všechny G/
- zvládnou výtvarně zachytit a vyjádřit svoje prožitky /Est.G, SG, PG, MG/
- že se děti dle možnosti a situace budou podílet na ochraně přírody a životního prostředí /PG, SG, Est.G/
- obezřetné chování při setkání s neznámýmí lidmi, prostředím, zvířaty,… umět se domluvit, požádat o pomoc v nesnázi /všechny G/
Vysvětlivky užitých zkratek:
SG – sociální gramotnost
JG – jazyková gramotnost
MG – matematická gramotnost
ČG – čtenářská gramotnost
PG – přírodovědná gramotnost
Poh.G – pohybová gramotnost
Est.G – estetická gramotnost
ČERVENÉ LÉTO a jeho kompetence:
Voňavé léto:
- chápe, že se může o tom, co udělá, rozhodovat svobodně, ale že za svá rozhodnutí také odpovídá
- samostatně rozhoduje o svých činnostech; umí si vytvořit svůj názor a vyjádřit jej
- problémy řeší na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadních zkušeností, fantazii a představivost
Podívám se tu i tam:
- ví, že lidé se dorozumívají i jinými jazyky a že je možno se jim učit; má vytvořeny elementární předpoklady k učení se cizímu jazyku
- pokud se mu dostává uznání a ocenění, učí se s chutí
- nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu
Plnou parou vpřed – prázdniny:
- zpřesňuje si početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti
- při setkání s neznámými lidmi či v neznámých situacích se chová obezřetně; nevhodné chování i komunikaci, která je mu nepříjemná, umí odmítnout