Školní vzdělávací program

                                     „Červené léto“

         Integrovaný blok, v  kterém si společně užijeme všech možností a nabídek tohoto teplého ročního období. Společně tedy oslavíme „Den dětí“ v  radostné atmosféře her, soutěží, kreslení, zpěvu a tance.
Nadále budeme prohlubovat a rozšiřovat již získané vědomosti a poznatky dětí
ze všech oblastí. Budeme se seznamovat s dlouhými horkými dny, učit se znát
a chránit faunu a flóru a v  neposlední řade si užívat prázdninových dní a radovánek.
Své poznatky si upevníme vlastním prožitkem na výletech: pěšky, autobusem, vlakem           a také vyzkoušíme odvahu nejstarších při nocování v  MŠ. Nezapomene se slavnostně rozloučit s  našimi nejstaršími „Šerpování školáčků“.

Chceme:
                   -    podporovat a rozvíjet zájem dětí o učení
                   -    komunikovat a obohacovat vzájemnou komunikaci
                   -    podporovat rozvoj pohybových a manipulačních dovedností
                   -    posilovat citové vztahy mezi dětmi
                   -    umožnit dětem prožívat radost při společné zábavě
                   -    posilovat trpělivost, odvahu a schopnost soutěžit mezi sebou
                   -    vést děti k  dodržování smluvených pravidel
                   -    umožnit dětem poznávat rozmanitost světa kolem nás
                   -    seznámit děti s  různými nástrahami, nebezpečím, které na ně mohou číhat o prázdninách (cizí lidé, neznámé prostředí, zvířata, …)

Očekáváme:
                   -    schopnost vzájemné komunikace /JG, SG/
                   -    zvládnout převyprávět jednoduchý příběh /ČG, JG, MG/
                   -    naučit se nazpaměť krátké literární a hudební texty /JG, Est. G, ČG, MP/
                   -    vědomě napodobit jednoduchý pohyb, sladit pohyb s  rytmem hudby /Poh.G, Est.G, MG/
                   -    děti umí zacházet s  běžnými pomůckami, hračkami, jednoduchými hudebními nástroji, pracovním a výtvarným nářadím /všechny G/
                   -    zvládnou výtvarně zachytit a vyjádřit svoje prožitky /Est.G, SG, PG, MG/
                   -    že se děti dle možnosti a situace budou podílet na ochraně přírody a životního prostředí /PG, SG, Est.G/
                   -    obezřetné chování při setkání s  neznámýmí lidmi, prostředím, zvířaty,… umět se domluvit, požádat o pomoc v  nesnázi /všechny G/

Vysvětlivky užitých zkratek:
SG – sociální gramotnost
JG – jazyková gramotnost
MG – matematická gramotnost
ČG – čtenářská gramotnost
PG – přírodovědná gramotnost
Poh.G – pohybová gramotnost
Est.G – estetická gramotnost


ČERVENÉ LÉTO a jeho kompetence:

          Voňavé léto:
                   -    chápe, že se může o tom, co udělá, rozhodovat svobodně, ale že za svá rozhodnutí také odpovídá
                   -    samostatně rozhoduje o svých činnostech; umí si vytvořit svůj názor a vyjádřit jej
                   -    problémy řeší na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadních zkušeností, fantazii a představivost

          Podívám se tu i tam:
                   -    ví, že lidé se dorozumívají i jinými jazyky a že je možno se jim učit; má vytvořeny elementární předpoklady k  učení se cizímu jazyku
                   -    pokud se mu dostává uznání a ocenění, učí se s  chutí
                   -    nebojí se chybovat, pokud nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale také za snahu

          Plnou parou vpřed – prázdniny:
                   -    zpřesňuje si početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti
                   -    při setkání s  neznámými lidmi či v  neznámých situacích se chová obezřetně; nevhodné chování i komunikaci, která je mu nepříjemná, umí odmítnout