Chceme:
- seznamovat děti s českými tradicemi
- umožnit dětem radostné prožívání adventní doby, aktivnímu se zapojení do výzdoby třídy
- rozvíjet dětskou tvořivost a fantazii, kultivovaný projev
- vytvářet u dětí povědomí o mezilidských hodnotách
- vést děti k poznávání proměn v přírodě a k citlivému vztahu k volně žijícím tvorům
- pomoci dětem vyjadřovat své prožitky slovně i ve výtvarném projevu
- rozvíjet schopnost soustředění a paměti
- podporovat rozvíjet zájem o objevování nových poznatků, o učení
Očekáváme:
- znalost charakteristických znaků tohoto ročního období /PG, JG, Est.G, MG/
- pozorování a popis dění v nejbližším okolí / JG, SG, PG, MG, Est.G/
- zvládnutí, naučení se zpaměti a reprodukce krátkých textů /JG, MG, EG, ČG/
- snahu o zachycení skutečnosti ze svého okolí nebo své představy pomocí výtvarných technik /Est.G, Poh.G, MG/
- vnímání a porozumění slyšeného, zachycení hlavní myšlenky, dramatizace /všechny G/
- chápání časových pojmů /PG, MG, JG/
- uplatňování svých individuálních potřeb, přání a práv s ohledem na druhého /SG, Poh.G, JG/
- při vzniklém konfliktu, nedorozumění se domluvít na společném řešení /JG, SG/
- přijmutí pozitivního hodnocení i případného neúspěchu /SG, JG, MG, Est.G/
- zvládnout osvojit si poznatky sobě blízké, smysluplné, přínosné, zajímavé a jemu pochopitelné pro další učení a životní praxi /všechny G/
Vysvětlivky užitých zkratek:
SG – sociální gramotnost
JG – jazyková gramotnost
MG – matematická gramotnost
ČG – čtenářská gramotnost
PG – přírodovědná gramotnost
Poh.G – pohybová gramotnost
Est.G – estetická gramotnost
BÍLÁ ZIMA a její kompetence:
Svátky, zvyky, tradice:
- má základní dětskou představu o tom, co je v souladu se základními lidskými hodnotami a normami, i co je s nimi v rozporu, a snaží se podle toho chovat
- uvědomuje si, že za sebe i své jednání odpovídá a nese důsledky
- při řešení myšlenkových i praktických problémů užívá logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích
- napodobuje modely prosociálního chování a mezilidských vztahů, které nachází ve svém okolí
Královna zima čaruje:
- řeší problémy, na které stačí; známe a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého
- v běžných situacích komunikuje bez zábran a ostychu s dětmi i s dospělými; chápe, že být komunikativní, vstřícné, iniciativní a aktivní je výhodou
- získanou zkušenost uplatňuje v praktických situacích a v dalším učení
Pod běloučkou peřinkou:
- ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede smysluplný dialog
- svoje činnost a hry se učí plánovat, organizovat, řídit a vyhodnocovat
Já, zdravý človíček:
- dokáže rozpoznat a využívat vlastní silné stránky, poznávat svoje slabé stránky
- dbá na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých, chová se odpovědně s ohledem na zdravé a bezpečné okolní prostředí (přírodní i společenské)
- řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého